MENU

KALENDARZ
WYCIECZKA

WYCIECZKA KLAS III

Dnia  4 czerwca 2018 r. uczniowie klas trzecich oddziałów gimazjalnych wraz z czterema nauczycielami (p. Małgorzata Kuna, p. Monika Wiechnik, p. Jadwiga  Janczarek i p. Jarosław Zaborski) wyruszyli na trzydniową wycieczkę w góry.
Zebraliśmy się wszyscy punktualnie o godz. 6:20 w poniedziałek, zapakowaliśmy się do autokaru i w drogę. Prognozy pogody nie były obiecujące - trzy dni deszczu, ale mieliśmy talizman w postaci p. Jadzi Janczarek, która zawsze przynosi dobrą pogodę.
Pierwszym punktem naszej wycieczki były Sromowce Wyżne, w których podzieliliśmy się na 4 grupy i wypłynęliśmy na spływ Dunajcem do Szczawnicy. 2 godziny umilali nam swoimi historiami, zagadkami i kawałami flisacy. Krótka przerwa na lody i ruszyliśmy do miejsca zakwaterowania. Zameldowaliśmy się w przepięknych Szaflarach. Zjedliśmy posiłek, zamówiliśmy pizzę :D i zaczęła się noc. Jako że nasi uczniowie to oaza spokoju i wyrachowania, to nie była potrzebna zbyt duża ilość interwencji, co powtórzyło się drugiej nocy i zostało docenione przez nauczycieli.
Dnia drugiego z rana po śniadaniu wyruszyliśmy w Tatry. Pan kierowca zostawił grupę na parkingu, a następnie czekała nas wędrówka nad Morskie Oko. Pan przewodnik narzucał szybkie tempo, ale prawie wszyscy wytrzymywali :D. Jakoś jednak pokuśtykaliśmy nad najprawdopodobniej najsłynniejsze polskie jezioro, z którego widoki zapierały dech w piersiach. Szybka sesja zdjęciowa, chwila na odpoczynek i wracamy, tym razem już o wiele przyjemniej, bo w dół.
Tego dnia zaliczyliśmy jeszcze jeden ważny punkt ? Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku w Zakopanem. Mroczny, lecz dający do myślenia klimat tego miejsca, wiele pochowanych sław i unikatowość każdego grobu, zapadły nam w pamięć. Zmęczeni dniem drugim wróciliśmy do pensjonatu i padliśmy, co nie przeszkadzało niektórym w nocnych wojażach (oczywiście w granicach rozsądku).
Nastał dzień trzeci. Pakowanie, śniadanie i opuściliśmy pensjonat. Cel tego dnia - Zakopane. Wysiedliśmy z autokaru pod Wielką Krokwią, która robi ogromne wrażenie z bliska. Potem pofatygowaliśmy się na Gubałówkę. Niektórzy wybrali opcję kolejką, jednak większość podjęła rękawicę i weszła na górę o własnych siłach. Była to zdecydowanie najcięższa wyprawa podczas wycieczki, jednak ci, którzy nie skorzystali z nowoczesnej mechanizacji, zostali nagrodzeni przez prześliczne,  mięciutkie owieczki i oczywiście końcowe widoki. Pogoda była tak życzliwa, że tylko, gdy dotarliśmy na szczyt, to krzyż na Giewoncie wyłonił się z chmur. Powrót znowu był zdecydowanie milszy dla nas, iż prowadził w dół. Punktem kulminacyjnym tego dnia był czas wolny na Krupówkach. Magnesy, kebaby, placki? Co kto lubi.
Nadszedł czas powrotu autokarem, umilony różnymi śpiewami. Krótki postój w McDonald's i chwilkę przed 22 byliśmy w domach. Wycieczka wszystkim się podobała i mam nadzieję, że równie wspaniałe wojaże czekają nas w szkołach średnich.